Astrid van der Put – van der Vlugt nieuw lid raad van bestuur Anna Zorggroep

Astrid van der Put – van der Vlugt treedt per 1 april 2023 toe tot de raad van bestuur van de Anna Zorggroep. Ze volgt Marianne Acampo op die per 1 december 2022 startte in het Flevoziekenhuis en tijdelijk wordt vervangen door Erik-Jan Borgmeijer.

Samen met Thea Sijbesma vormt Astrid van der Put vanaf 1 april 2023 het tweehoofdig bestuur van de Anna Zorggroep. Astrid van der Put is op dit moment bestuurder bij medisch diagnostisch centrum star-shl en heeft ruime bestuurlijke ervaring binnen en buiten de zorg. Jan van Leeuwen, voorzitter raad van toezicht: “In het selectie- en consultatieproces hebben we Astrid leren kennen als een innovatieve, ondernemende en zorgzame bestuurder met oog voor de complexiteit van een zorgorganisatie. Wij hebben er veel vertrouwen in dat zij samen met Thea Sijbesma de toekomst van de Anna Zorggroep verder vorm gaat geven.”

Nieuw bestuurslid Astrid van der Put – van der Vlugt ziet enorm uit naar haar start bij de Anna Zorggroep: "De breedte van de Anna Zorggroep spreekt mij enorm aan. Het Anna is niet alleen een ziekenhuis, maar biedt ook ouderenzorg en heeft een ambitieus medisch sportgezondheidscentrum. Wat het Anna ook bijzonder maakt is de persoonlijke manier waarop iedereen met patiënten, cliënten en elkaar omgaat, wat terug te zien is in hoge waarderingscijfers van patiënten en cliënten. De goede reputatie van het Anna en de uitstekende relaties met andere zorgorganisaties in de regio maken het voor mij eervol om hier te werken. Ik geloof in de strategische koers van de Anna Zorggroep en ik kijk er naar uit om als bestuurder - samen met collega bestuurder Thea Sijbesma en iedereen binnen en verbonden met het Anna - verder vorm te geven aan thema’s als digitalisering van de zorg en duurzaamheid.”

De bestuurlijke portefeuille van Astrid van der Put bestaat uit het cluster Kwetsbare Ouderen, het cluster Diagnostiek en Medische Ondersteuning en de diensten Facilitair Bedrijf, Finance & Control, MICT en HR.